Pomalou muzikou proti hektickým časům: Spotted Peccary Music (3)

164
Dean De Benedictis: Salvaging The Past
(SPM1701, Spotted Peccary Music, CD)

Dean De Benedictis: Salvaging The Past (CD)

10 skladeb / 75:08, SPM1701, Spotted Peccary Music
Distribuce v ČR: HORUS CyclicDaemon

*

Kdo by měl pocit, že Dean De Benedictis je pěkný pseudonym pro tvůrce elektronického ambientu, bude asi překvapen, že se jedná o civilní jméno amerického umělce. Pravda, umělecké jméno také má, Surface 10, a vytvořil pod ním již čtyři dlouhohrající alba.

My se ale soustřeďme na ještě klidnější stránku tvorby, a to konkrétně na loňské „občanské“ album Salvaging The Past.

Jako u předešlé dvojice recenzovaných desek máme znovu co dočinění s ambientem přicházejícím z elektronické strany hudebního spektra. Na rozdíl od zvukově jednolitého Between Interval se Dean snaží o maximální barevnost.

Začíná rytmickým trackem á la Tangerine Dream z přelomu 80. a 90. let, aby v další skladbě předvedl atmosférický ambient s dominantním cellem hostujícíhoPetera Ludwiga.

Další track je poctou IDM zvuku minulé dekády a čtvrtá položka je pro změnu postavena na smaplu smíšeného pěveckého sboru. Na desce se ještě dočkáme jemných vstupů field recordings, akustické i elektrické kytary Neelse Clineho z alternative-country rockerů Wilco, zpěvu Cathryn Deering i perkusí Johna Wellse.

Od etno-ambientu ve stylu Roberta Riche přecházíme k jemnostem Harolda Budda, a pak dále do downtempových vod a zpět. V bookletu autor udává datum vzniku jednotlivých traků v neuvěřitelném rozpětí roků 1992 až 2005, což je tak dlouhá doba, že se musela na struktuře alba chtě nechtě podepsat.

Dean De Benedictis rozdíly mezi jednotlivými písničkami ohladil jemnými ambientními tahy, a nechal tak ke svému dobru dvojnásob vyniknout akustickým vpádům hostů a stylové variabilitě elektronických vzorů. Přívětivé a v jednotlivých položkách silné album!

*

© okultura, MMVII & MMX